lördag 8 mars 2008

Älgar

Blev väckt idag när min man kommer in och säger,- vi har älgar utanför tomten.
Trodde han hade fått noja.
Men stiger ändå upp, och jovisst. Utanför på andra sidan vägen går det 3 stycken.
Trots att vi rör oss lugnt inomhus, tycks det som om de kände på sig att vi stirrade.
De ställde sig alla tre och stirrade tillbaka på huset.
Då säger min käre make att han ska ut o hämta tidningen.
Jag sa: Du är inte klok, tänk om de rusar på dig.
Men han gick iallafall.
Och som tur var, så verkade älgarna mer rädda för honom än han för dem.
Så de vände och rusade med full fart upp i skogen igen.
Efteråt så tänkte jag: - Var är kameran, den hade jag glömt.

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Visst är det väl typiskt att när man behöver kameran så har man den inte =( man skulle kunna ta kort med ögonen =D
Men det är ju ändå en upplevelse!!Om än man inte har den på pränt.

Anonym sa...

jätte fin LO:s ...tråkit med älgarna ..

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.