fredag 7 mars 2008

Inför helgen

Efter en rörig natt, och några timmars sömn var det dags att försöka få något gjort.
Har haft jobbigt med datorn som inte gör som jag vill.
Skrivaren har fått fnatt, varje gång datorn startas så börjar den skriva ut justeringslistor.
Har på bara en vecka redan förbrukat en patron, den som annars brukar hålla minst en månad.
Fick åka till butiken där de försökte hjälpa mig, men jag fick endast ett telenummer, där de skulle ringa upp mig, men tji fick jag.
Inte ringde de och nu är det helg så det blir väl inget gjort då.
Har hjälpt dottern att handla, hon ska ha barnkalas i helgen, det ska bli kul och träffa barnbarnen.
Annars har jag fått ett efterlängtat paket idag, en massa roliga saker.
Ska försöka göra något trevligt av det, hoppas jag.
Ska även försöka få in en bild, men jag är inte riktigt överrens med denna sida, tycker inte jag får den som jag vill.
Bilder som jag trodde skulle följa med inläggen, stannar kvar längst upp på sidan.
Sen får jag inte den storlek då dem som jag vill heller.
Hoppas man lär sig allt eftersom.

2 kommentarer:

Midalina sa...

Hej o grattis till nya bloggen! Jag är oxå ny på det där och hade ungefär samma problem som dig.
När du ska ladda in bilder får du en fråga om vilket storlek du vill ha och om den ska vara centrerad osv, där väljer du det du önskar. Får att få bilden under, eller i, texten sätter du markören på bilden och klickar så den blir markerad med en ram runt om och sedan kan du dra den dit du vill. Hoppas att du blev lite hjälpt!

//Midalina

Ulrika sa...

Vet precis hur det är! Teknik kan var så kul och spännande men ack så frustrerande mellan varven. Jag har också precis startat blogga en det blir en del nya gråa hårstrån :-) Men vi kämpar på och ger oss inte!!
Fortsatt Lycka till och hade gott!
// Ulrika

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.