lördag 22 mars 2008

Glad Påsk




Äntligen lite andrum. Har jobbat tre nätter på raken nu, så nu ser jag fram mot några dagars ledighet.
Ska åka till Polen i kväll och koppla av, jag är ju inte den som igentligen gillar att vara på sjön.
För bara några år sedan var jag helt panikslagen då jag var tvungen att åka båt.
Har försökt att självhjälpa mig, och visst har det gått bättre o bättre för var gång.
Men jag kan inte förstå varför jag alltid prickar in de dåliga väderdagar när jag ska åka.

Beställde denna resa för ett tag sen och då var det VÅR.

Nu är det fullt med snö, och det har blåst ganska så hårt sista natten. Hoppas bara att man kommer välbehållen tillbaka.
Skulle till o packa och även om man inte ska behöva ha pass längre dit, så måste man ha det ifall det skulle bli koll, och då gäller endast pass som leg.
Upptäcker plötsligt att mitt är borta. Brukar alltid ha dem på samma ställe, men nu var det väck.
Nu börjar stressen igen att leta o leta. Och till slut hittar jag det i en gammal väska som jag tydligen hade med förra gången. Tänk att man alltid ska byta saker precis när man ska iväg nånstans.

Har gjort en LO på min Mor som bor uppe i Göteborg, så det är inte var dag man kan besöka henne.
Därför är det skönt att veta att hon har en god vän som bor på samma ställe som hon, och att de kan underhålla varandra.
Tog lite kort sist jag var där som jag tycker jag kan använda






2 kommentarer:

Jeanette sa...

Fin Lo. Gillar fjärilarna och "dikten".

Ulla sa...

Fint LO, och jag hoppas du fick en trevlig resa. Får väl höra sen??

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.