onsdag 30 april 2008

Varmt




Nu börjar man känna av att värmen är på väg.
Var på en jättemysig fest hos en kompis igår,
så idag trodde jag att jag kunde ta det lugnt,
men icke sa nicke.

Fick fara iväg och hjälpa till med barnbarn,
visst det tycker jag är jättekul,
men ibland skulle man också vilja bara vara för sig själv.

Nu börjar också ruset av att hinna med deklarationstider.
Så man blir varm bara av att känna att man inte hinner det man ska.

Så när jag kom på i sista minut att jag skulle skicka
in en skissutmaning som går ut ikväll,
så kom jag på att jag hade ett kort som jag tror
beskriver värme ganska bra.


Inga kommentarer:

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.