måndag 21 april 2008

Färgsprakande!





Har haft en skön helg, var ute på landet och hälsade på mitt lilla barnbarn.
Vädret var fantastiskt.
Blir helt paff när man frågar den lille, snart 3 1/2 år,
om hon hittat något trevligt i naturen.
- Jo, det har jag. Jag hittade en padda.
Och sen när man frågar om olika blommor,
så rabblar hon upp varje blomma med namn.
Man undrar om man själv var så insatt i detta när man själv var liten,
tror inte det.

Jag har gjort en LO, som jag kommer anmäla till en utmaning,
och den ska innehålla ett s/v foto.
Hade en jäkla tur, kom på att jag hade en låda med gamla foton i,
så jag dök ner och började titta igenom denna.

Och hittar ett kort som föreställer mina morföräldrar
när de var bröllopsvittnen 1928.
Alltså hela 80 år sedan, det tyckte jag var en god idé att använda.
Men jag vill ju inte förstöra orginalet, och inte har jag negativet heller,
så jag tog med mig det till fotoaffären och undrade om de kunde göra en kopia.

-Jo, visst kan vi det.

Så nu har jag gjort klart den och tyckte den blev helt OK.
Fast vägen hit var lite lång tyckte jag.
Det började ju helt OK, plockade bland alla papper,
och prylar som jag ville ha med.
Sen stämplade jag bokstäver och när sen allt var monterat och klart,
började jag fota för att kunna sätta in i datorn.

När det var gjort började jag att gå igenom och beskära
och skala om så den inte blir för stor.
Så när allt var klart, så var det då dags att lägga in den i mitt galleri,
döm om min förvåning när jag kom till det stället som man
skriver ex. vad det föreställer och när jag skriver bröllopsvittne,
då slår det mig att jag har gjort helt fel.

Jag har stämplat Bröloppsvittne.

Jäklar, så det var bara att sätta igång med att ta bort
och stämpla om igen. Fota igen, beskära igen, skala om igen.
Så nu är jag ganska så less.

Hoppas bara inte resten av veckan blir lika tokig.

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Jättefin lo. Kul med gamla fotografier. Man får en skymt av historien. Fina färger på lo´n. Gillar även de två hjärtarna med evig kärlek.

Midalina sa...

Läcker LO! Tycker det var en kul idé med alla bokstäverna som "flyter" omkring sådär. Kanske var tur med tanke på allt merjobb :)

Cath. sa...

Oj, vilken fin LO du har gjort! Roligt att använda gamla foton som också betyder något.
Kram.

zαnуα ♥ sa...

Men vad fin den här var! Underbara färger :D

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.