söndag 13 april 2008

Nu är nog våren här!




Vaknade idag och blev jätteglad då vi upptäckte att den årliga tranan hade kommit.
Vi brukar ha ett par på besök vid vårens ankomst.
Hoppas den andre också dyker upp, kanske den är i närheten, vi får se.


Helgen blev lite oredig, jag lovade att jag skulle byta bort denna helg mot nästa.
Men utav någon anledning så missförstod vi varann,
så när jag kollade efter så visade det sig att jag bara bytte lördagen
mot nästa lördag.


Så nu förstörde jag en långhelg pga detta.
Skulle ha varit ledig 5 dgr nästa helg, men nu bryts den av att jag går in på lördagen endast.
Nästa gång ska jag banne mig inte vara för kvick att byta.


Hade kärt besök av barn och barnbarn igår.
Det är roligt att mötas ibland.


Ska försöka jobba lite med några LO:n som jag plockat ihop,
får väl se om det blir något man kan lägga upp.


Imorgon ska jag beställa lite varor, sån som man nog behöver ha.
Har beställt lite stämplar också, och sen hade jag tur som vann ett bud,
hoppas bara de är som man förväntar sig.


Men inget är som väntans tider som man säger.

Inga kommentarer:

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.