tisdag 28 april 2009

Mat ljuva mat!

Äntligen kom dagen då jag får börja äta igen. Ja, i och för sig så har jag ju ätit,
men bara soppor under 15 veckor.
Och visst har det visat sig på vågen, och visst lägger folk märke till att man blivit mindre.
Det var ju meningen också.
Men man får ta det lite lugnt, börjar med ett litet kaffefats storlek,
och ska sen succesivt öka till stor tallrik, men det smakade ljuvligt.
Bara det här med att kunna tugga, det har väl varit det som jag saknat mest.

Har även gjort lite kort som jag har lagt in i Galleriet på Svensk Scrapbooking.
Dessa har jag gjort med samma motiv, jag fick nya stämplar från Scraplyckan, tyckte den var så söt. Men jag färglade dem olika,
och använde olika mönstrade papper och brads.

Men jag tänkte att jag kan nog lägga upp dem i bloggen också,
så om ni vill får ni gärna kommentera det ni ser.












Jag var på tjejträff hos en kompis som fått nytt boende,
och tänkte att kanske jag gör ett kort till henne.
Så jag prövade att testa att blanda mönstrade papper med papper
som jag färglade med distressdynor.

Och jag blev ganska nöjd.


Så lite nytta tycker jag att jag väl åstadkommit.

Inga kommentarer:

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.