torsdag 16 april 2009

Vardagen igen med lite nya inlägg!

Nu har man kommit igång igen efter helgen. Har hunnit med ett par arbetspass redan.
Jag har också tagit mig tid till att gå igenom min hemsida,
då jag innan hade dålig koll på hur man gör för att få till thumnails på sina bilder.

Vissa hade det och andra inte. Kunde inte komma på hur jag skulle göra.
Men till slut, fy skam den som ger sig.
Nu har jag hittat sättet, så nu har jag gått igenom alla bilder,
och programerat om dem.

Så när jag nu har lite tid över så var jag inne på min favoritsida,

Svensk Scrapbooking.

Där det var slutspurten på en skisstävling.
Då tänkte jag att nu när jag äntligen är klar med möbleringen,
så kanske jag skulle se om jag hann vara med.

Den avslutades ju den 15 april kl. 23:59.

Sagt och gjort.

Fram med grejor och kolla om man hade nåt kort som man kunde använda.
Hittade då ett på när barnbarnet fyllde 2.

Vi hade ordnat ett kalas som skulle gå i västerntema,
och eftersom han älskar dessa figurer,
så hade hans föräldrar sytt kostymer
så de skulle kunna uppträda In real Life.

Blev mycket uppskattat.

Och hans födelsedagstårta hade sonen bakat,
och byggt upp som en säng.
Alla dekorationer figurer och sängkläder
hade han färgat i marsipan.
Och gavlarna var byggt av pepparkaksdeg.


Sen hittade jag ett kul papper som kunde utgöra underlaget,
det hade också ett tema på den gamla goda västerntiden.


Om ni vill så får ni gärna gå in och vara med på omröstningen. http://www.svenskscrapbooking.se/

Inga kommentarer:

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.