lördag 4 april 2009

Påsken närmar sig!

Påsken bara kommer rusande, ibland undrar jag om vi hinner med.
Håller fortfarande på att försöka få min bokhörna iordning.
Har skrivit om hela kartoteket, men nu återstår att få böckerna som jag vill.

Och denna helg tas i anspråk av vårt golvlägg på kontoret.
När det är klart ska den nya bokhyllan sättas i hop där så jag kan få flytta in
mina scrapgrejor, som det är nu är det tokigt att hitta när skaparlusten faller på.

Jag har ändå kunnat få lite påskkort gjorda och även gjort
några korgar som jag hittade på nätet. Faktiskt roliga att göra.


Gummorna har jag också hittat upplägg på.












Dessa korgar var jättekul att göra och nu prövade jag också att använda min nya Slicemaskin. Samtidig köpte jag lite godis som jag stoppade in.




















Jag passade på att göra en till, och använde till den första ordet LOVE, och till den andra tog jag ordet SMILE.


Inga kommentarer:

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.