lördag 15 augusti 2009

Snart är sommaren över

Så känns det nu när semestrarna börjar avslutas.
Själv har jag fortfarande lite kvar som jag ska ta ut i höst.
Var på rundtur i Spanien, bl.a. tog vi oss till Barcelona. Ibland fick man ändra körriktingen för att det var skogbränder som härjade.
Men det har varit en underbar resa ändå.


Första halvåret så var jag med i Tant Scrappas poängjakt, inte för att jag trodde jag skulle vinna, men det var en kul grej tyckte jag.
Men man fick ju inte lov att lägga upp sina alster på sin blogg förrän hela tävlingen var avgjord. Men sen har jag inte haft tid.
Men nu tänkte jag att jag nog ska göra ett försök.

Den första jag gjorde hade jag använt mig av lite bilder från året innan,
då vi gjorde en vinresa till Rioja i Spanien,
den var verkligen en oförglömlig tid.



Den andra hittade jag bilder på mitt lilla barnbarn när hon var liten.




Även den tredje fick hon vara med, gissa om hon älskar att simma denna lilla tösabit.
Hon säger att så snart hon har åldern inne,
så är det simskola som gäller, men tills dess håller hon tillgodo med ridskola.
(det har med ålder att göra).




Den fjärde jakten hade vintage som ämne där hittade jag inte mina foton i tid,
så jag tog ett gammalt kort jag hittade
och döpte alstret till "love is in the Air As Time goes By".



Och till den sista tävlingsbiten hittade jag fotona,
där skulle vi ha nåt "Manligt" så några gamla bekanta
när de var unga fick bistå mig där.

Själv har jag nog varit nöjd med grejorna.

1 kommentar:

SCS sa...

Oj vilka snygga LO:s!!
Så många detaljer och så snygga färgkombinationer!

Kram, Fia

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.