söndag 25 maj 2008

Mors dag


Ja, så var det dags för en ny Mors dag.
Ringde för att önska henne en fin dag,
då jag inte har möjlighet att närvara hos henne idag.
Men ska resa dit om några veckor, får väl ta igen det då.

Fick själv besök av min äldsta dotter med make
och barnbarn. En jättefin dag så vi kunde vistas ute.
Maken hade preparerat grillen och bjöd på god mat.

Synd bara att man inte kan vara hemma,
måste iväg och jobba inatt.
Men vi får väl vänta tills jag får en helg ledigt.

Fick en ny fin digitalkamera av maken,
och passade på att fota barnbarnet.
Den funkar lite snabbare än den jag hade tidigare.

Fick en jättefin bukett med vilda blommor
som doftar underbart,
så jag är mycket nöjd med min dag.

1 kommentar:

Midalina sa...

Hejsan och tack för svaret!

Låter som om din dag blev riktigt bra :) Själv tillbringade jag ett par timmar i parken med barnen och njöt av att vara mamma *s*

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.