tisdag 20 maj 2008

Farao



Satt och letade lite bland mina kort, och hittade
ett från när mitt barnbarn Daniel fyllde 1 år.

Barnen hade klätt ut sig till olika tidsepoker,
en del var gladiatorer och andra var härskare
och en del sagoprinsessor.

Min lilla Daniel hade fått på sig en liten Faraodräkt
och jag hade sytt små sandaler som passade dräkten fint.

Nu fanns där en liten skisstävling hos Scrapperiet som
avslutas i Maj och då tänkte jag att det kan
man kanske göra nåt till med dessa kort.

Jag fick en stor hög med jättefina papper och olika grejor
av min dotter när vi firade Morsdag lite tidigare
eftersom vi båda jobbar då.
Men jag sparar de till lite senare för jag tyckte
jag hade ett annat papper som passade färgerna lite mer.

Fick tag på fina filtunderlägg som jag klippte
sönder och kunde använda som dekoration.


4 kommentarer:

UlrikaT sa...

Fin LO och en sån stilig dräkt barnbarnet ditt har!

Karolina/karehed sa...

Vilken härlig LO! =D Gillar texten, så fyndig.

Ulla sa...

Jättefin LO, och vilken underbar dräkt barnbarnet har. Gillar verkligen båda LO:erna.

M@gs sa...

Oj vilken härlig LO! Kul med lite annorlunda teman på kalas och sånt
Kram

Välkomna till min sida.

5 mars 2008


Hej på er!
Har fått min egen sida och hoppas kunna visa lite av det jag gör.
Jag har precis startat med att göra scrapbooking.
Min yngsta dotter har tjatat om att kan vi inte gå nån kurs.
Men tiden har inte alltid räckt till, så när tillfället gavs,
så visade det sig att den dagen var den enda som dottern aldrig var ledig på.
Men jag började ialla fall, och tycker det är jätteroligt.
Visst finns där tillfällen som man står som ett fån och undrar hur man ska klara detta.
Men när man ser på de andra, så ser man att egentligen,
finns där inte något som säger att så kan man inte göra,
utan alla har sin egen stil.
Nu har kursen haft avslut, men jag kunde inte bara strunta i det.
Utan jag valde att gå ytterligare en, fast nu är det på kvällstid, dock tidigare än dottern slutar jobbet.
Så man får försöka beskriva för henne vad vi gör,
och sen får vi hjälpas åt tillsammans.